Vanor, arbete, utbildning, boende... Lite allt möjligt

Matvanor:

Bästa maträtt?
Oj, det finns så många! Lax med en riktigt god fetaostsallad, langos, wok, korvstroganoff... Myche gött.
Bästa dryck? Lättmjölk, Coca Cola, isvatten, körsbärsté, äppel/päronjuice, Loka m.fl.
Hat dryck och maträtt? De flesta saftsorter, det mesta i alkoholväg, svart kaffe, beskt te. Är inte ett fan av leverbiff, pölsa, isterband, de flesta korvsorter, fläsk... Listan kan göras lite längre.
Bästa alkoholdryck? Någonting som inte smakar alkohol, skulle jag tro, haha.
Använder du smör på smörgåsen? Det beror på pålägget. Men oftast, ja.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis, tror jag!
Favoritglass? Ben & Jerry’s, Sunborn Punch eller Marsglass.

Shoppingvanor:


Hur mycket shoppar du för varje månad?
I genomsnitt, kanske 200 kronor.
Har du mer skor än kläder? Nej, nej, nej. Skoshopping har som aldrig varit min grej, riktigt.
Favoritplagg? Mjukisbyxor.
Hatplagg? Stringtrosor. Förstår inte riktigt varför man frivilligt skulle vilja ha en tråd mellan skinkorna...


Arbete, utbildning:


Jobbar eller pluggar du?
Inget av dom, men planerar att börja plugga igen (när vet jag inte) och när plugget är färdigt så blir det jobbsearch.
Vad vill du bli? Fotograf, egen företagare, språktolk, massös eller någon som jobbar inom välgörenhet. Vill väldigt gärna hjälpa, på något sätt.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? I’m not quite there yet.
Är lönen viktigast? Nej. Så länge jag tjänar tillräckligt för att ta mig framåt i mitt liv.


Boende:


Lägenhet eller hus?
Jag bor i lägenhet. Har aldrig haft drömmar om ett eget hus.
Framtidsplaner med boende? Större lägenhet, förhoppningsvis delad med sambo och husdjur.
Litet eller jättestort? Mitt emellan, där någonstans.
Drömboende? Jag gillar att inreda och designa, så att få arbeta ihop en idé själv och att faktiskt kunna utföra den skulle vara underbart.
Landet eller mitt i stan? Varken eller. Skulle vilja bo i en by några kilometer utanför stan. Dock är bra bussförbindelser ett måste!
Mysigt eller sterilt? Mysigt, mysigt, mysigt! Varma färger och tända ljus.


Lite allt möjligt:


Har du barn?
Nej.
Är otrohet okej? Nej, om nu inte båda parter är okej med det... Men då kallas det väl inte för 'otrohet', så... Nej, helt enkelt.
Älskar du någon? Ja, min flickvän.
Betyder familjen mycket för dig? Ja och nej. Jag har en väldigt bra förklaring till det i mitt huvud, men jag lyckas tyvärr inte få fram orden.
Är du lojal? Ja, men jag har också rätt hög moral. Gör någon någonting moraliskt fel, så är risken ganska hög att dom kommer få höra av mig.
Tycker du om att dricka dig full? Vilken knepig fråga... Ja och nej. Det är roligt någon gång ibland, med gott sällskap och bra stämning. Men jag tycker inte om det så pass mycket att det gör någon större påverkan på mitt liv. Jag vet vilka konsekvenser alkoholkonsumtion kan bära med sig och jag har ingen avsikt att föra in dessa i mitt liv.
Hemmafest eller krogen? Eftersom jag dricker så sällan så tycker jag att det är roligare att dra ut på krogen när jag väl dricker, mest för att dansa.



Kommentarer
Postat av: Erika - Viktnedgående Mamma

Tack så jätte mycket! kram

2010-11-17 @ 13:24:49
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0