Meddelande till huvudstationen

God morgon, galaxen!

Himlen är djupblå och mörkret viskar att det fortfarande natt, men icket. Den här planeten är något alldeles extra och jag har aldrig påträffat detta fenomen tidigare. Några månader om året är det mörkt, nästan dygnet runt. Jag förstår inte hur alla dessa jordlingar kan hålla sig pigga och alerta, när allt dom ser är mörker. Dom har dock lysen överallt på gatorna som hjälper dom att navigera runt och ta sig fram utan att kollidera. Verkligen fascinerande!

Sedan har dom en otroligt hög konsumtion av något som kallas "ka-fe". Undra om det är denna mirakeldryck som ger dom energi? Jag skickar tillbaka en provsond med denna substans, men var aktsam! Jag har sett en del jordlingar som vägrar konsumera detta. Kanske är det farligt?

Jag rapporterar till huvudstationen vid vidare upptäckter.


Detta är, Snesnon S'gadrav
Planeten Tellus, 122 galaxen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0